Tomaattinen-tofukastike spagetille

 


Mulla on tapana tehdä ruoat jos vain mahdollista edellisenä päivänä.
Näin saa ruokiin enemmän makua ja aamusella ei ole mitään stressejä ruoan valmistuksen kanssa. 
Näin minä pääsen nauttimaan enemmän aamuista.
Saan rauhassa viedä Ottoa aamulenkille ja nauttia aamuteeni rauhassa.
Varsinkin nyt kun mulla on kesäloma ja olemme näköjään jo oppineet ottaneet siitäkin kaiken irti, koska minäkin joka herään aina kuuden aikaan aamusella olen herännyt nyt parina aamuna puoli yhdeksältä. 



Tänään tuli käytyä ostamassa airfryer, joka kotiutuu meille ensi viikon maanantaina.
Samalla reissulla tuli käytyä kaupassa ja ostettua marinoitua tofua.
Olen niin tykästynyt tofuun ja sen koostumukseen ruoanlaitossa.
Olin itse hieman epävarma tofun kanssa ja sen valmistustavoista, mutta 
nytkin murustin vain tofun tomaattisen kastikkeen joukkoon.
Niin helppoa ja yksin kertaista.
Samoin kun olin hieman skeptinen tofun mausta,
mutta nyt kun olen sitä valmistanut sekä maistanut, niin pidän todellakin tofun mausta.



1 kevätsipuli varsineen
3 valkosipulinkynttä
1 tlk (200 g )tomaattimurskaa
1 dl vettä
2 dl kaurakermaa
2 rkl basilikaa
1 tl ruususuolaa
1-2 tippa shirachaa

Spagettia ja 
parmesaani raastetta

Silppua sipulit ja kuullottele niitä kattilassa.
Lisää joukkoon tomaattimurska, huljuta tölkki vielä vedellä ja kaada se myös kastikkeen sekaan.
Mausta kastike ja anna sen porista hetken aikaa.
Lorauta vielä kaurakerma kastikkeen joukkoon.

Huom: Kaada kaurakermaa kastikkeen joukkoon pikku hiljaa.
Katso koska kastike tuntuu sopivan sakealta.

Halutessasi lisää kastikkeen joukkoon vielä  tippa shirachaa.

Keitä spagetit kypsäksi ja kaada kastike päälle.
Parmesaanit vielä raastellaan kaiken päälle ja 
ihana ruoka on valmis nautittavaksi.


Oikea tie on se,
joka tuo sydämeesi rauhan
ja täyttää sinut
elämällä.

-Tupu-

Kommentit