Kuha-kasvispullat



Meillä rullattiin eilen matot pois lattioilta.
Muru vielä imuroi.
Tänään minä olen luvannut sitten pestä nämä lattiat.
Muru lupasi lähtee käymään Oton kanssa iltalenkillä, 
niin mä laitan hönsseliksi ja sen jälkeen mua odottaa sauna.
Ihanaa 💕
Meillä ei olla pesty muuten lattioita, kun aivan alku kesästä,
kun tuolla Murulle tuli se Ruusu tuohon jalkaan.
No, parempi myöhään kun ei milloinkaan.



500 g kuhafilettä
1 kananmuna
n. 1 dl murskattuja maissilastuja
1 rkl kuivattua tilliä
1 tl sitruunapippuria
1 dl laktoositonta juustonmakuista kaurakermaa
n. 10 cm  (3 dl ) kesäkurpitsa
1  sipuli



Laita kaikki ainekset kulhoon.
Leikkaa sipuli sekä kesäkurpitsa pienemmiksi paloiksi ja murskaa maissilastut kädessä ennen kulhoon laittamista.
Soseuta kaikki esim. sauva- tai tehosekoittimella tasaiseksi soseeksi.
Anna seoksen tekeytyä esim. tunti tai vaikka yön yli niin kuin minä tein.

Kaapaise kulhosta isolla lusikalla paistinpannulle kasoja.
Anna kasan ensin paistua hieman ja vatkaa sitten pannua niin, että kasa alkaa pyöriä pannulla.
Paista näin niin kauan, että pullasta tulee kauniin kullan keltainen joka puolelta.
Minun pullani eivät kyllä tulleet kaikki niin pyöreitä ja jouduin osaa auttamaan hieman lastalla, että pullat saivat joka puolelta väriä pintaansa.
Mutta olivat ne silti niin herkullisia ja pehmeitä kalapullia.
Söimme ensin kalapullia perunamuusin kanssa.
Loput pullista söin eilen lämmitettynä raikkaan salaatin kaverina.


Nauti jokaisesta päivästä.
Mitään hetkeä et takaisin saa.

-Tupu-

Kommentit

  1. Onpa mukavan näköisiä, kuhasta tein ruokaa itsekin hiljattain, mutta en ole hoksannut, että siitä voisi kalapulliakin tehdä. Onkohan ohjeessa kesäkurpitsan määrä oikein " 1 cm"?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kommentista Miksu. Nyt on kesäkurpitsan määrä korjattu. Kiitos kun ilmoitit virheestä.

      Poista

Lähetä kommentti

Mukavaa, kun kommentoit