Uunijuustoa ja yön yli hiutalepuuroa


Meillä on nyt tällä viikolla aloittanut hoidossa pieni 9 kuukauden vanha poikalapsi.
Aika onkin mennyt kuin siivillä.
Aamuisin olemme alkaneet syömään yön yli jääkaapissa turvotettua ja mikrossa lämmitettyä samettisen pehmeää aamupuuroa.
(Minä joka olen aina vannonut liedellä haudutetun puuron nimiin.
Olen tullut monessa asiassa vanhemmiten joustavammaksi ja osaan ajatella, 
että jos toimet helpottavat elämäämme, 
miksei sitä voisi kokeilla ja hyväksi havaita?)

Minulla on alkanut nyt tältä syksyltä helpompi arki töissä.
Aamusta lähti nyt yksi tunti eli ensimmäiset hoidokit tulevat seitsemän sijaan kahdeksalta.
Nautin siis pidempään nukkumisesta sekä kiireettömimmistä aamuista.

 

Tiättekste kun mää oon niin hulluna ternimaidosta tehtyyn uunijuustoon. 
Nyt on mennyt monen monta vuotta, etten ole ternimaitoa enää saanut ja uunijuusto on jäänyt historiaan.
Nyt sain kuulla, että tätä ihanaa herkkua voi tosiaan tehdä ihan tavallisesta kuohukermasta.
Kaiken kukkuraksi tää on helppoa kuin heinän teko.

5 dl laktoositonta kuohukermaa
2 kananmunaa
1 tl ruususuolaa

Sekoita kaikki ainekset ja kaada uunivuokaan.
Paista 175 asteessa noin 35 minuuttia.
Juustosta tulee ihanan kuohkeaa ja herkullista syötävää.
Monet haluavat syödä juustonsa marjojen tai hillojen kanssa,
mutta minä olen tässäkin omantieni kulkija ja haluan nauttia uunijuustoni aivan sillaisenaan ilman mitään krumeluureja.

PST: Minä muuten söin tämän herkun kokonaan ihan itse. 
Kaksi päivää siinä meni ensin lämpöisenä ja seuraavana päivänä
jääkaappi kylmänä,
namskis.



Ennen kuin kerrot loukkaavia asioita.
Mieti...
Onko se totta?
Vahingoittaako se ketään?
Onko tämän tarinan kertominen tarpeellista?
Ellei, älä kerro sitä!


Ystävyydellä 
Tupu

Kommentit